zondag 18 november 2012

Destination Canada, jobbeurs voor immigranten



Dit weekend organiseerde de Canadese overheid in Brussel opnieuw 'Destination Canada', een jobbeurs die kandidaten, die geïnteresseerd zijn om tijdelijk in Canada te gaan werken of ernaar te emigreren, de kans wil geven zich vertrouwd te maken met Canada, individuele gesprekken te hebben met vertegenwoordigers van de provincies en territoria en zelfs werk te vinden bij een van de aanwezige Canadese werkgevers. 

Het is een beurs die je alleen kan bijwonen op uitnodiging. Uit de 4500 kandidaten werden dit jaar uiteindelijk 1000 deelnemers geselecteerd op basis van hun profiel en de tekorten op de Canadese arbeidsmarkt.

Een tijdje geleden heb ik meegewerkt aan de persconferentie die het evenement aankondigde. Via Skype konden enkele journalisten me vragen stellen over ons verhaal. Dat leverde eerder al een artikel in Het Nieuwsblad op en ook een kort fragmentje in het middagjournaal van de RTBF televisie. Lachen met mijn (Canadees) Frans accent kan vanaf 25:05

For the record nog een aanvulling op dat artikel: de allerlaatste zin was niet helemaal zoals ik het gezegd had. Mijn exacte quote was: “Op dit ogenblik zijn er nog geen plannen om terug te keren naar Belgie”. De journaliste maakte daarvan: “Ik weet niet of ik zelfs ooit nog terukeer naar Belgie.” Even de puntjes op de i …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten