zondag 16 december 2012

Schoolbus 10 minuten vroeger


De schoolbus van Gemma komt sinds deze week 10 minuten vroeger, om 7u32 in plaats van 7u42. Dat lijkt een verwaarloosbaar verschil met vorige week, maar het is, geloof me, a big deal. ’s Ochtends geldt hier namelijk een bijna militaire routine waarin elke minuut getimed en berekend is. Twee kinderen aankleden, wassen, een deftig ontbijt geven en daarenboven ook nog eens twee volwassenen klaarstomen voor een nieuwe werkdag vraagt organisatie en discipline, dat hoef ik je wellicht niet te vertellen. Als de bus dan plots 10 minuten vroeger voor de deur staat, wordt dat hele systeem overhoop gegooid.

1 opmerking:

  1. Hallo Lode,
    Ik zou je wel een tip geven;leer je dochters zichzelf aankleden en hun toilette doen. Liefst al spelend,dit is de grootste kans op succes.
    Als ze erin slagen zullen ze zo fier als een pauw zijn.Ik spreek uit ervaring want ik heb onze kinderen geleerd,vanaf 4 jaar,kleine werkjes te doen,waaronder zichzelf aankleden. Het is zo verder geëvolueerd. Voor hun 21ste hadden ze alle vier een eigen huis. Drie van hen zijn eigenaar van een goed-draaiend bedrijf.
    De oudste is hoofd van de boekhouding en van de veiligheid in een meubelfabriek.Ik heb nog geen enkele horen klagen over hun semi-spartaanse opvoeding.

    Groeten

    Rafaël DICK

    BeantwoordenVerwijderen