vrijdag 3 februari 2012

Rusland Voor Beginners - Voice Over Back Stage

Vrijdagavond, dat betekent 'Rusland Voor Beginners' op Canvas. Ik kan het tweede VRT-net niet bekijken in Canada, maar krijg alle afleveringen wel in avant-premiere te zien. Ik lees namelijk de voice-over in voor de reeks. Heel wat mensen reageerden vol verbazing op mijn Facebook bericht dat ik dat inlees vanuit Canada, terwijl het eigenlijk heel eenvoudig is. Het recept? Goede micro + geluidsdichte ruimte + montagesoftware + snel internet = inlezen waar ook ter wereld!

Als verstokte radiomens heb ik gezworen om de magie van de studio niet te doorprikken, maar dit is eigenlijk meer tv dan radio, dus voor een keertje mag je even meekijken achter de schermen ...

1 opmerking:

  1. En ik dacht dat er iets met mijn oren was.
    Wie is dat nu toch...
    Je moet weten dat ik al een aantal keer bij de VRT opnames meemaakte(actief, de7dag, Terzake onlangs en man bijt hond, maar dat is thuis opgenomen).
    Het gevolg daarvan is dat ik af en toe "meekijk" achter het scherm.
    En er zijn zo van die stemmen die je "graag hoort" Lies Steppe, Peter Cremers, Kathleen Huys en ene Lode Roels. Die laatste is echter het land ontvlucht, allee toch lijfelijk.
    Daarmee is dus nu het geheim opgelost.
    Een ander "probleem" is, dat er bij de VRT een paar goeie muziekkenners zitten.
    Zo staat er regelmatig een of ander mooi stukje onder een uitzending, catchy maar je kan het niet thuisbrengen.
    Gelukkig is er Twitter en is er snel een vriendelijke medewerk(st)er die Retweet.
    De sneeuw trekt zich geen fluit aan van al dat zout en ligt als verf aan de baan geplakt.
    Hier op den buiten toch.
    Tot nog eens

    BeantwoordenVerwijderen