woensdag 25 april 2012

Examen


Ik zit weer met m’n neus in de boeken dezer dagen. Ik moet over enkele weken namelijk een examen afleggen om definitief mijn Canadees vliegbrevet te behalen. Tot nu toe vloog ik hier met een tijdelijke licentie, gebaseerd op mijn Amerikaans brevet. Dat tijdelijke document is echter maar een jaar geldig en verviel eind maart. Om een volwaardige gelijkstelling te behalen, moet ik dus een schriftelijke test afleggen. Gelukkig gaat het enkel over het hoofdstuk “Air Law and Airspace Procedures”. Het Canadese luchtruim verschilt op zich niet zoveel van de Amerikaanse buren maar er zijn toch een aantal dingen die anders gebeuren aan deze kant van de grens. Mijn Canadees medisch onderzoek heb ik ondertussen achter de rug (geslaagd trouwens) dus als dat examen meevalt, zit mijn definitief Canadees brevet binnenkort in de bus. Duimen maar!


1 opmerking:

  1. Succes ermee! Heb je dan ook een eigen vliegtuigje of huur je dan wanneer het uitkomt. Want je moet toch ook aan je vlieguren komen? Het is in ieder geval wel prachtig om boven Canada te cirkelen!

    BeantwoordenVerwijderen