donderdag 11 augustus 2011

24 uurseconomie

Noord-Amerika, waar de 24 uurseconomie heerst.
De twee grootste supermarkten van Moncton zijn sinds enkele weken dag en nacht open. Zin in een p
otje ansjovis rond half 3 ’s nachts, ik zeg maar wat? Geen probleem!
Honger hoef je hier in het holst van de nacht trouwens niet te lijden. De lokale McDonalds, Burger King en Domino Pizza waren al langer de klok rond open. Aan Mountain Road staat ook een Tim Hortons die dag en nacht koffie en donuts serveert en Shoppers Drugmarket (een kruising tussen een supermarkt en een apotheker) kondigde jaren geleden al met trots aan dat ze tot middernacht open bleven. Nu gooien ook supermarktketens Atlantic Superstore en Sobeys zich in de strijd om de nachtelijke consument met openingsuren around the clock. Atlantic Superstore is trouwens de grootste supermarkt die ik ken. Daarmee vergeleken is de Carrefour van Tienen een kleine kruidenierszaak. Ik vraag me echt af wie er om kwart voor drie ’s nachts gaat winkelen, echt. Ik overweeg al enkele dagen om de wekker te zetten en onze wekelijkse inkopen te doen bij nacht en ontij, gewoon om naar de sfeer te peilen in die verlaten megamarkt. Myriam verklaart me gek als ik het idee aanhaal ...

2 opmerkingen:

  1. Doen! Lijkt me een fantastisch interessant antropologisch experiment. Ik zou soms gediend zijn met supermarkten die later dan 19u open zijn hier in Brussel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe mee als we in september langskomen! En Fie ziet het ook wel zitten, als we op de terugweg even langs de Mac Do passeren voor een sloajke.

    BeantwoordenVerwijderen