zaterdag 23 juli 2011

Mosaiq Festival

Mijn werkgever, MAGMA, organiseerde samen met het stadsbestuur het tweedaagse multiculturele Mosaiq Festival in hartje Moncton. Main Street was afgesloten voor optredens, workshops, eetstandjes en dansvoorstellingen. MAGMA beschikte er over een grote tent om haar diensten te promoten. Ik had er ook een standje met mijn eigen afdeling opgezet, de Immigrant Seniors. Twee dagen lang (vrijdag en zaterdag) heb ik bijna de hele dag rechtop gestaan en onophoudelijk uitleg gegeven aan mensen die passeerden aan onze tent. De sociale interactie is hier heel anders dan in Belgie. Mensen stellen zelf vaak vragen of zijn ook werkelijk geinteresseerd als ik ze aanspreek met een woordje uitleg . Iemand negeren als hij of zij je aanspreekt wordt hier als extreem grof gezien. Een vriendelijke ``How are you today?’’ volstaat om een gesprek in gang te zetten. Twee vermoeiende maar interessante en kleurrijke dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten