zondag 14 oktober 2012

De goei

Aaah, verkiezingsdag in Belgie.
Dat ontgaat ons dus helemaal wegens verblijf in het buitenland.
Belgische 'expats' mogen enkele meestemmen voor federale of Europese verkiezingen. Omdat we niet meer in een Belgische gemeente zijn ingeschreven, mogen we uiteraard niet meestemmen bij de lokale verkiezingen vandaag. Altijd grappig om nog steeds mensen 'Op de goei!'  te horen zeggen als hen gevraagd wordt op wie ze gestemd hebben.

Wat ik toch een beetje zal missen is de Radio 1 studio. Het was stilaan een traditie geworden om die dag de Grote Verkiezingsshow te presenteren, een marathonuitzending die in de vroege namiddag begon en tot laat in de avond duurde. Die dingen waren altijd erg leuk om te doen: speciale sfeer, improvisatieradio, technisch hoogstandje, op de eerste rij zitten van het politieke spel ... Ik ga het hier straks volgen via het internet.

En, beste lezer, niet vergeten te stemmen straks, op 'de goei'!

1 opmerking:

  1. Grappig om dit van de andere kant te bekijken, hé? Als emigrant vind ik het wat jammer om in Canada niet te mogen stemmen, maar dat komt nog wel eenmaal ik Canadees ben. Anderzijds vind ik het ook maar normaal om niet te stemmen voor België: je leeft/werkt er niet meer, maar dan wel nog je zegje willen doen?

    BeantwoordenVerwijderen