maandag 1 oktober 2012

Raad van bestuur

In Moncton zijn er twee organisaties die zich bezig houden met het opvangen en begeleiden van migranten: MAGMA en CAFI. Die eerste naam is de grootste en tweetalig, ik ben er mijn professionele loopbaan hier in Canada begonnen trouwens. De andere organisatie, CAFI (Le Centre d’accueil et d’accompagnement francophone des immigrants du Sud-Est du Nouveau-Brunswick) is kleiner en richt zich vooral op franstalige immigranten.
Zowel MAGMA als CAFI zijn not-for-profit organisaties waarin alle geledingen van de maatschappij vertegenwoordigd zijn. Ook mijn huidige werkgever, de Kamer van Koophandel, heeft bijvoorbeeld een zitje in de raad van bestuur van CAFI. Omdat mijn CEO de vele vergaderingen bij allerhande organisaties niet meer kan bolwerken, vroeg ze me enkele weken geleden of ik in de raad van bestuur van CAFI wilde zetelen. Als immigrant zou dat een mooi signaal zijn, vond ze. Ik zei natuurlijk meteen JA. Het is erg leerrijk om een organisatie eens van de 'andere kant' te bekijken, vanuit de raad van bestuur. En dus ben ik vorige week ingezworen als bestuurslid van CAFI. Grappig hoe het kan lopen. Als voormalig personeelslid van MAGMA opgenomen worden in de raad van bestuur van 'concurrent' CAFI ...

1 opmerking:

  1. Elke, Oakville ON1 oktober 2012 om 23:08

    Proficiat, Lode! Je houdt de eer van de Belgen daar blijkbaar goed hoog!

    BeantwoordenVerwijderen