donderdag 10 maart 2011

Een eigen auto

We hebben een eigen auto gekocht. De aankoop van ons karretje ging relatief makkelijk aangezien Jean-Claude, een Belg die hier al 30 jaar woont, zijn Dodge Caravan verkocht. Het woord 'karretje' doet de wagen trouwens oneer aan, want het ding beschikt over 7 zitplaatsen en een gigantische koffer waar je makkelijk een paard in kan stoppen. Twaalf jaar oud, dat wel, maar onze Dodge heeft erg weinig kilometers op de teller en is voor ons een perfecte eerste auto hier.

Zo makkelijk de aankoop ging, zo hemeltergend was het vastkrijgen van betaalbare autoverzekering. Dat ik al 17 jaar lang zonder ongeval rij en mijn Belgische verzekeraar dat in een Engelstalige brief bevestigt, is van geen tel blijkbaar. Ik start hier als een beginnend chauffeur omdat ik geen Noord-Amerikaanse rijgeschiedenis heb en dus zijn de prijzen niet van de poes. We hebben dan maar de minst dure polis genomen voor een periode van 6 maanden. Dat geeft me dan toch de tijd om op zoek te gaan naar een verzekeringsmaatschappij die wel inziet dat ik een betrouwbare bestuurder ben.

1 opmerking:

  1. Stuur eens een van de verzekeringsagenten voor 2 dagen naar België en laat hem 3 keer de ring op en afrijden ... en ze zullen snel een gratis autoverzekering aanbieden :-)

    BeantwoordenVerwijderen